Home › Forums › Dagtochtjes › Voortgezette rijopleiding (VRO)
- This topic has 7 replies, 1 voice, and was last updated 15 years, 10 months ago by Bart.
-
AuthorPosts
-
28 August 2009 at 2:19 pm #5405BartKeymaster
Dames en heren,
uit ervaring weet ik dat een VRO een absolute toegevoegde waarde is voor de veiligheid van het motorrijden en je motorrijplezier. Komend jaar wil ik dan ook een cursus gaan volgen en ben benieuwd of jullie daar ook oren naar hebben. De Knmv heeft verschillende cursussen in aanbod. Kijk even op http://www.knmv.nl/opleidingen/cursusaanbod en laat hier weten waar je voorkeur naar uit gaat. De data voor komend jaar zijn nog niet bekend.
De prijzen staan er ook bij, maar om je er alvast aan te laten wennen: Het is een dagopleiding waar je absoluut anders vandaan rijdt dan dat je gekomen bent voor €220 – €260. Dat lijkt een hoop geld en dat is het ook, maar dat ben je vergeten als de cursus een half uur gevorderd is.Mocht je een ander opleidingsinstituut vinden, dat ook wel wat lijkt, laat dat hier dan ook weten.
1 September 2009 at 2:20 pm #7474BartKeymasterKijk, dat is nou nog eens een goed plan. Ik denk dat ik wel belangstelling heb voor zo’n cursus.
1 September 2009 at 5:24 pm #7475BartKeymasterVRO1,2 of 3?
Moet je nu 1 en 2 hebben om 3 te mogen doen? Eens opzoeken.
Nope, niet nodig. VRO3 dus, wat denken jullie?
1 September 2009 at 5:25 pm #7476BartKeymasterOh ja, lijkt veel geld. Maar met een VRO (of ander voortgezette rij opleiding) krijg je mooi 10% korting op je verzekering. In elk geval bij de KNMV. Verdient zich wel terug dus.
2 September 2009 at 11:21 am #7477BartKeymaster"fok":2g6ot3t4 wrote:Oh ja, lijkt veel geld. Maar met een VRO (of ander voortgezette rij opleiding) krijg je mooi 10% korting op je verzekering. In elk geval bij de KNMV. Verdient zich wel terug dus.[/quote:2g6ot3t4]
Hmm… ik heb een gecombineerde auto-motorverzekering, waarbij het aandeel voor de motor €3,- per maand bedraagt. Duurt dus een kleine 830 maanden (70 jaar) voordat ik dat weer terug heb verdiend…
Maar daar gaat het niet om. Ik ben er van overtuigd dat het je minimaal 1x onderuit gaan c.q. aanrijding bespaart en dat is natuurlijk een veel grotere besparing.Verder hoef je niet eerst VRO-1 te ‘halen’ om VRO-3 te mogen volgen. Mij lijkt VRO-3 ook de meest voor de hand liggend. Nog afgezien van het feit dat ik VRO-1 al eens gedaan heb (in 1992).
1 December 2009 at 7:45 pm #7478BartKeymasterMinister Eurlings is het ook met mij eens, kijk maar:
[url:39ndzelr]http://www.bikenet.nl/Content/MotorNieuws/NieuwsItem.cfm/26/44103/motorrijder_op_cursus/false/2/16069[/url:39ndzelr]4 December 2009 at 9:32 pm #7479BartKeymasterAls die joker het met je eens is, gaat het geld kosten
7 December 2009 at 6:41 am #7480BartKeymaster"fok":1lcbb5kb wrote:Als die joker het met je eens is, gaat het geld kosten[/quote:1lcbb5kb]
hmmmm… als deze subsidie net zo gaat verlopen als het rekeningrijden, dan zal je wel gelijk hebben inderdaad…
Maar zoals ik het lees, moet de VRO goedkoper worden.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.