Voortgezette rijopleiding (VRO)

Home Forums Dagtochtjes Voortgezette rijopleiding (VRO)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Bart
    Keymaster

Dames en heren,

uit ervaring weet ik dat een VRO een absolute toegevoegde waarde is voor de veiligheid van het motorrijden en je motorrijplezier. Komend jaar wil ik dan ook een cursus gaan volgen en ben benieuwd of jullie daar ook oren naar hebben. De Knmv heeft verschillende cursussen in aanbod. Kijk even op http://www.knmv.nl/opleidingen/cursusaanbod en laat hier weten waar je voorkeur naar uit gaat. De data voor komend jaar zijn nog niet bekend.
    De prijzen staan er ook bij, maar om je er alvast aan te laten wennen: Het is een dagopleiding waar je absoluut anders vandaan rijdt dan dat je gekomen bent voor €220 – €260. Dat lijkt een hoop geld en dat is het ook, maar dat ben je vergeten als de cursus een half uur gevorderd is.

Mocht je een ander opleidingsinstituut vinden, dat ook wel wat lijkt, laat dat hier dan ook weten.

Bart
    Keymaster

Kijk, dat is nou nog eens een goed plan. Ik denk dat ik wel belangstelling heb voor zo’n cursus.

Bart
    Keymaster

VRO1,2 of 3?

Moet je nu 1 en 2 hebben om 3 te mogen doen? Eens opzoeken.

Nope, niet nodig. VRO3 dus, wat denken jullie?

Bart
    Keymaster

Oh ja, lijkt veel geld. Maar met een VRO (of ander voortgezette rij opleiding) krijg je mooi 10% korting op je verzekering. In elk geval bij de KNMV. Verdient zich wel terug dus.

Bart
    Keymaster
    "fok":2g6ot3t4 wrote:
    Oh ja, lijkt veel geld. Maar met een VRO (of ander voortgezette rij opleiding) krijg je mooi 10% korting op je verzekering. In elk geval bij de KNMV. Verdient zich wel terug dus.[/quote:2g6ot3t4]
    Hmm… ik heb een gecombineerde auto-motorverzekering, waarbij het aandeel voor de motor €3,- per maand bedraagt. Duurt dus een kleine 830 maanden (70 jaar) voordat ik dat weer terug heb verdiend… :lol:
    Maar daar gaat het niet om. Ik ben er van overtuigd dat het je minimaal 1x onderuit gaan c.q. aanrijding bespaart en dat is natuurlijk een veel grotere besparing.

Verder hoef je niet eerst VRO-1 te ‘halen’ om VRO-3 te mogen volgen. Mij lijkt VRO-3 ook de meest voor de hand liggend. Nog afgezien van het feit dat ik VRO-1 al eens gedaan heb (in 1992).

Bart
    Keymaster

Minister Eurlings is het ook met mij eens, kijk maar:
    [url:39ndzelr]http://www.bikenet.nl/Content/MotorNieuws/NieuwsItem.cfm/26/44103/motorrijder_op_cursus/false/2/16069[/url:39ndzelr]

Bart
    Keymaster

Als die joker het met je eens is, gaat het geld kosten :evil:

Bart
    Keymaster
    "fok":1lcbb5kb wrote:
    Als die joker het met je eens is, gaat het geld kosten :evil:[/quote:1lcbb5kb]

hmmmm… als deze subsidie net zo gaat verlopen als het rekeningrijden, dan zal je wel gelijk hebben inderdaad… :lol:

Maar zoals ik het lees, moet de VRO goedkoper worden.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.