Home › Forums › Dagtochtjes › Tussendoorrit: 7 juni 2009
- This topic has 50 replies, 1 voice, and was last updated 16 years, 2 months ago by Bart.
-
AuthorPosts
-
6 June 2009 at 12:22 pm #7369BartKeymaster
Ik rijd een klein stukje mee …. wil om 2 uur ‘s-middags weer thuis want ik heb die dag (hoe kan het ook anders) andere verplichtingen.
2009 is op een of andere manier niet mijn jaar kennelijk.6 June 2009 at 8:45 pm #7370BartKeymasterVeel plezier morgen,
Ik hoor de verhalen wel.
7 June 2009 at 8:11 am #7371BartKeymasterGood show! Het is lekker weer en de vooruitzichten op buienradar zijn voor de komende 2 uren in ieder geval geen regen.
Tot straks
7 June 2009 at 8:27 am #7372BartKeymasterHandvatverwarming aan, want het is een killing 13 graden op het moment……
See you! Moet nog eten en mn pak aan en de motor pakken en mn vriendin kussen en een bak koffie drinken, dus 11:00 red ik wel!7 June 2009 at 6:49 pm #7373BartKeymasterMoeten we niet al te vaak hebben: een Geomenner in de kreukels.
De dag begon veel beter dan voorspeld: mooi zonnetje zo af en toe en droge wegen. Via wat omzwervingen zijn we in Zoutkamp terecht gekomen voor koffie met appelgebak.
Daarna fluks weer richting Groningen om Ravi om 14.00uur weer thuis te hebben. Alleen tussen Oldenhove en Noordhorn misten we EJ ineens. Die bleek even later uit de sloot omhoog te krabbelen. Een auto ontweken en onderuitgegaan in de berm. EJ leek aangedaan, maar lichamelijk niet erg beschadigd.
Meteen de verzekering gebeld en die heeft Poort geregeld om de motor op te halen. Ondertussen kwam er stomtoevallig een collega langs die EJ naar het UMCG heeft gebracht. Hij kon op eigen benen de auto instappen en alles leek goed. Vervolgens heeft Gixxer de auto opgehaald om EJ weer thuis te brengen na onderzoek. Ondertussen heeft Poort de motor opgeladen en konden wij de weg naar huis gaan vinden.
EJ is door de hele molen geweest en mag na de uitslagen gelukkig weer gewoon naar huis. Met een gekneusd lijf en een minder prettige motorervaring rijker.7 June 2009 at 7:42 pm #7374BartKeymasterBlij dat EJ verder helemaal oke is, had allemaal heel anders kunnen aflopen. Klinkt verder wat raar misschien maar iedereen toch weer bedankt. Ik heb me verder prima vermaakt. En EJ, succes met je motor.
8 June 2009 at 9:24 am #7375BartKeymasterWas weer een gezellig dagje lees ik wel.
Ik mis weer de leukste dingen…Hopen dat het met EJ meevalt en dat hij weer snel op de motor zit.
8 June 2009 at 1:23 pm #7376BartKeymastertja. het kan raar lopen zo’n motortochtje door het groninger land.
‘s Ochtends lekker gereden en uiteindelijk in Zoutkamp aangekomen.
Daar lekker aan de chocomel cq. koffie met appeltaart.
‘s Middags net zo lekker weer terug richting stad, tot EJ zijn motor in de sloot moest parkeren.Gelukkig alles redelijk in orde met EJ en de motor.
Maar het was wel even schrikken………8 June 2009 at 1:41 pm #7377BartKeymasterWe hadden het idee om EJ op dit forum aan te melden als ‘Grasshopper’
Is dat wat?
8 June 2009 at 6:06 pm #7378BartKeymaster"DaMille":etfhwej0 wrote:We hadden het idee om EJ op dit forum aan te melden als ‘Grasshopper’Is dat wat?[/quote:etfhwej0]
Mmmmm, bij nader inzien vind ik toch dat we dat eerst even met hem moeten overleggen….
Het is tenslotte toch een jap minder in de toch al niet rijk bejapennerde motorgroep…9 June 2009 at 10:32 am #7379BartKeymasterVoor de mensen die het interesseert:
"Het octaangetal is de grootheid voor de klopvastheid van benzine. Voor diesel bestaat er het cetaangetal, dat de maat van zelfontbranding weergeeft.Het octaangetal van benzine wordt gemeten door de klopvastheid te vergelijken met een mengsel van het makkelijk ontbrandbare n-heptaan en het moeilijk ontbrandbare iso-octaan (2,2,4-trimethylpentaan). Hierbij geldt per definitie dat de klopvastheid van n-heptaan 0 en die van iso-octaan 100 is.
Hoe hoger het octaangetal, hoe klopvaster de benzine.
Het octaangetal wordt aan de brandstofpomp meestal aangeduid met de afkorting RON. RON staat voor Research Octane Number, een gestandaardiseerde methode voor de bepaling van het octaangetal in een testmotor.
Er bestaan brandstoffen die klopvaster zijn dan iso-octaan en dus een hoger octaangetal hebben dan 100. LPG bijvoorbeeld heeft een klopvastheid van 108-110."
Kort samengevat: als het beter fikt is het octaangetal hoger!
9 June 2009 at 9:02 pm #7380BartKeymasterKijk daar hebben we nou es wat aan, aan zulke info!
Ik denk dat je hiermee zeker punten verdiend voor je classificering!9 June 2009 at 9:10 pm #7381BartKeymasterMaar hoe krijg je nou lpg in je benzinetank??????????????????
9 June 2009 at 9:10 pm #7382BartKeymaster"hereliti":drcnpcis wrote:Maar hoe krijg je nou lpg in je benzinetank??????????????????[/quote:drcnpcis]
diesel is me al wel eens gelukt ja, maar lpg….9 June 2009 at 9:34 pm #7383 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.